Endeavor, właściciel marki UFC, udanie zadebiutował na giełdzie i pozyskał ponad 500 milionów dolarów ze sprzedaży akcji.
Jeszcze przed debiutem informowano, że Endeavor Group Holdings Inc, właściciel Ultimate Fighting Championship (UFC), dąży do wyceny ponad 10 miliardów dolarów w swojej pierwszej ofercie publicznej w USA.
Plan ten został zrealizowany. Endeavor sprzedawał 21,3 mln akcji, a cena za każdą z nich wynosiła 24 dolary. Firma uzyskała więc 511,2 mln dolarów ze sprzedaży akcji, a sama została wyceniona 10,31 mld dolarów.
Ari Emanuel, jeden z właścicieli Endeavor w rozmowie dla CNBC powiedział, że mimo pandemii i braku kibiców na trybunach w ostatnim roku UFC poradziło sobie bardzo dobrze. Teraz natomiast marka nastawia się na powrót wpływów ze sprzedaży biletów i chce skupić się mocno na rynku Chińskim, który według Emanuela ma potencjał równie duży jak rynek amerykański.
Przy okazji wejścia na giełdę Endeavor uzyskał sto procent udziałów w UFC. Do tej pory firma zarządzana przez Ari Emanuela posiadała 50,1 procenta udziałów. Na wykup udziałów UFC Endeavor przeznaczył 1,7 miliarda dolarów.
0 komentarzy